Adam Rubik Zalewski marzy o Toyocie GT86

20-11-2017

Adam Rubik Zalewski marzy o Toyocie GT86

Adam Rubik Zalewski, mistrz serii Drift Masters Grand Prix, na chwilę przesiadł się ze swojego samochodu do Toyoty GT86 Kuby Przygońskiego. Nastoletni drifter miał okazję poszaleć zmodyfikowaną Toyotą na torze w Słomczynie. Po tej przygodzie Rubik przynał, że właśnie takim autem chciałby jeździć w przyszłości. 

Adam Rubik Zalewski i Kuba Przygonski
Dwóch mistrzów - Adam Rubik Zalewski i Kuba Przygoński /fot. ze zbiorów Adama Zalewskiego

Mistrz Drift Masters w aucie Driftingowego Mistrza Polski

Chociaż Zalewski i Przygoński startują w zawodach o tej samej randze i zdarza im się mierzyć ze sobą na torze, samochód Driftingowego Mistrza Polski odróżnia się od auta tegorocznego zwycięzcy Drift Masters. Rubik nie miał jednak problemu ze zrozumieniem charakterystyki Toyoty GT86. „Musiałem się przyzwyczaić do pozycji za kierownicą i tego, że to auto jest bardzo agresywne. Jednak po 2-3 kompletach opon już się w nie wjeździłem” – powiedział.

Kuba Przygoński przybliża Adamowi Zalewskiemu tajniki Toyoty GT86
Rubik szybko dogadał się z Toyotą GT86 /fot. ze zbiorów Adama Zalewskiego

Dobra przyczepność i ładny wygląd

Drifting jest sportem polegającym na jeździe w kontrolowanym poślizgu. Stąd mogłoby się wydawać, że przyczepność nie gra dużej roli w tej dyscyplinie motorsportu. Rzeczywistość jest jednak inna i tylko auta trzymające się drogi w odpowiedni sposób mogą zapewnić najlepsze wyniki. Adam Zalewski jest zdania, że Toyota GT86 Kuby Przygońskiego spełnia te wymagania. „Szybkość i dobra przyczepność to według mnie największe zalety tego auta” – podkreślił 17-latek z Koszalina. Rubik jest przekonany, że w takim aucie mógłby sięgnąć po więcej pucharów. Podoba mu się również wygląd Toyoty. „Stylistyka GT86 jest bardzo fajna” – stwierdził.  

Toyota GT86 Drifting Przygonski
W tej chwili Kuba Przygoński dysponuje dwiema driftingowymi Toyotami GT86 /fot. ze zbiorów Adama Zalewskiego

Różne auta, jeden silnik – 2JZ

Auto, za którego kierownicą zasiadł Rubik, to rezerwowy samochód Driftingowego Mistrza Polski - trzecia wersja driftingowego coupe Toyoty opracowanego przez ekipę Przygońskiego. GT86 napędza słynna jednostka 2JZ-GTE znana z Supry Turbo, w tym przypadku o pojemności powiększonej do 3,4 litra. W Słomczynie silnik zestrojono tak, aby generował moc 850 KM. Warto dodać, że auto, którym Adam Zalewski startuje w zawodach również napędza legendarny 2JZ. Dysponuje jednak dużo mniejszą mocą.

Toyoty GT86 w Słomczynie
Zarówno driftingowe samochody Przygońskiego jak i BMW Rubika mają pod maską silnik 2JZ-GTE /fot. ze zbiorów Adama Zalewskiego

Młody talent z Polski

Zwycięstwo Adama Rubika Zalewskiego w tegorocznej edycji Drift Masters Grand Prix potwierdziło jego status jako jednego z najlepszych młodych drifterów w Europie. Przygodę z motorsportem rozpoczął w wieku sześciu lat, startując w kartingu. Po pięciu latach jego pasją stał się drifting. Mimo tego, że jeszcze nie ma prawa jazdy, zdobywa puchary w kraju i za granicą.

 

© 2017, MOTORSPORT.info.pl