Toyota C-HR R-Tuned - najszybszy crossover

05-11-2017

Toyota C-HR R-Tuned - najszybszy crossover

Na odbywających się w Las Vegas targach SEMA Show 2017 Toyota zaprezentowała zmodyfikowany model C-HR R-Tuned. Wyczynowy samochód z podkręconym silnikiem o mocy 600 koni mechanicznych jest najmocniejszym crossoverem na świecie.

 

Toyota C-HR R-TUNED wystawiona na targach SEMA
Pod maską Toyoty C-HR R-Tuned pracuje silnik o mocy 600 koni mechanicznych

Cztery cylindry z doładowaniem

Pod maską niezwykłej Toyoty pracuje silnik 2AZ-FE o pojemności 2,4 l. Czterocylindrową jednostkę wyposażono w turbosprężarkę DG-Spec Garrett, dzięki czemu silnik wyczynowego C-HR-a generuje moc aż 600 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 745 Nm. W miejsce fabrycznej bezstopniowej przekładni CVT zamontowano sportową manualną skrzynię biegów Toyota E-Series, która przekazuje napęd na przednią oś.  

 

Toyota C-HR R-TUNED SEMA widziana z boku
W wyczynowym crossoverze zastosowano sportowe zawieszenie, hamulce i opony

Sportowe hamulce i opony w crossoverze

Podwozie auta również uległo modyfikacjom. Sprawne hamowanie zapewniają wyczynowe hamulce Brembo. Na 18-calowych obręczach, szerokich na 9 cali, znajdziemy radialne opony Toyo Proxes RR 275/35R18 DOT. Najszybszy crossover ma także regulowane zawieszenie DG-Spec Motion Control Suspension i sportowy wydech.

 

Toyota C-HR R-tuned na targach SEMA
Tylne skrzydło Toyoty C-HR R-Tuned robi wrażenie

Toyota C-HR z wielkim skrzydłem

Za docisk samochodu do nawierzchni odpowiada pakiet aerodynamiczny opracowany przez firmę DG-Spec, składający się m. in. z wielkiego tylnego skrzydła, przedniego splittera oraz spojlerów bocznych. Wszystkie te elementy wytwarzają w sumie 136 kg docisku. Sportowa Toyota C-HR ma także maskę w włókna węglowego, w którą wpasowano wlot powietrza. Ponadto auto wyposażono w klatkę bezpieczeństwa i sportowe fotele z 6-punktowymi pasami G-Force Pro Series.

Toyota C-HR R-TUNED SEMA crossover
Najszybszy crossover jest wyposażony w klatkę bezpieczeństwa i 6-punktowe pasy

Poskramiacz supersamochodów

Stuningowany crossover waży 1343 kg, a przyspieszenie do 60 mil (96,5 km) na godzinę zajmuje mu 2,9 s. Auto jest tak szybkie, że na torze Willow Springs w Kalifornii uzyskało czas okrążenia 1:25.22, wynik lepszy niż McLaren 650S Spyder, Nissan GT-R Nismo i Porsche 911 GT3 RS.

 

© 2017, MOTORSPORT.info.pl