Toyota Team Classic z reprezentacją w III Rajdzie Grodzkim

02-11-2017

Toyota Team Classic z reprezentacją w III Rajdzie Grodzkim

Zawodnicy zespołu Toyota Team Classic zadebiutowali III Rajdzie Grodzkim, będącym częścią Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Samochód funkcyjny zero - Celicę GT-Four - poprowadził lider zespołu, Michał Horodeński, wraz z Arkadiuszem Sałacińskim w roli pilota.

Toyota Celica GT-Four zespołu Toyota Team Classic
Michał Horodeński i Arkadiusz Sałaciński reprezentowali zespół Toyota Team Classic w czasie III Rajdu Grodzkiego /fot. Toyota Team Classic

Rajdowy weekend

III Rajd Grodzki zorganizowano w dniach 28-29 października w okolicach małopolskiej miejscowości Biecz, gdzie znajdowała się baza rajdu. Była to szósta, finałowa runda tego sezonu Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Równocześnie ze zmaganiami klasyków odbyły się eliminacje w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Podkarpacia oraz Mistrzostwa Okręgu Rzeszowskiego PZM w Super KJS. W grupie HRSMP wystartowało 30 samochodów, a łącznie na starcie stawiło się 60 załóg.

Załoga Horodenski-Salacinski w Celice GT-Four
Napęd na cztery koła Celiki GT-Four ułatwiał zmagania ze śliską nawierzchnią /fot. Grzegorz Kozera

Ciężkie warunki na trasie

Na kierowców czekały naprawdę trudne warunki. Ustawiono wąską, krętą trasę biegnącą po pagórkowatym terenie. Z powodu opadów deszczu, a nawet gradu nawierzchnia była bardzo śliska, dodatkowo we znaki dawał się silny wiatr. Kierowcy musieli wznieść się na wyżyny umiejętności, a niektórym załogom nie udało się dowieźć samochodu do mety.

Toyota Team Classic Rajd Grodzki Toyota Celica GT-Four
Łącznie zawodnicy pokonali około 150 kilometrów /fot. Grzegorz Kozera

Łącznie 150 kilometrów sportowej jazdy

Sobotę zawodnicy spędzili zapoznając się z trasą. Jeszcze wieczorem zameldowali się na rynku w Bieczu, gdzie zorganizowano start honorowy III Rajdu Grodzkiego. Niedzielna rywalizacja składała się z dwóch odcinków specjalnych, przejeżdżanych przez każdą z załóg trzykrotnie. OS-y liczył łączną długość około 45 kilometrów, a zawodnikom przyszło pokonać ich w sumie 150.

Stanowisko zespołu Toyota Team Classic w czasie Classicauto Cup
Zespół Toyota Team Classic zasłynął startami w Classicauto Cup /fot. Ireneusz Rek

Toyta Team Classic w HRSMP

Debiut w roli samochodu funkcyjnego zero to dla zawodników Toyota Team Classic wstęp do startów w innych pucharach niż Classicauto Cup, serii, z której zespół się wywodzi. Ekipa Michała Horodeńskiego w przyszłym sezonie zamierza na stałe zagościć w HRSMP. Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski są organizowane z myślą o rywalizacji kierowców i pilotów samochodów historycznych wyprodukowanych w latach 1931-1995. W serii, bez pomiaru czasu, mogą spróbować swoich sił zawodnicy bez licencji rajdowej, lecz z udokumentowanymi startami w zawodach amatorskich. Starty HRSMP mogą pomóc w zdobyciu licencji rajdowej stopnia RN.


Nagranie z wnętrza rajdowej Celiki GT-Four w czasie jednego z przejazdów

 

 

 

 

© 2017, MOTORSPORT.info.pl