Sukces zespołu Toyota Team Classic w Rajdzie Nadwiślańskim

11-06-2018

Sukces zespołu Toyota Team Classic w Rajdzie Nadwiślańskim

Po rundach rozgrywanych na południu Polski, Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski zawitały na Lubelszczyznę. Reprezentujący zespół Toyota Team Classic Michał Horodeński i Arkadiusz Sałaciński wygrali rywalizację w kategorii youngtimerów PZM 6 i zdobyli czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Nadwiślańskiego 2018.

Toyota Celica GT-Four w czasie Rajdu Nadwiślańskiego 2018
fot. Jakub Rozmus

Wysokie temperatury i śliski asfalt

Piękna, słoneczna pogoda wcale nie oznaczała, że rywalizacja w Rajdzie Nadwiślańskim będzie prostą sprawą. Wręcz przeciwnie – wysokie temperatury mocno obciążały załogi i ich auta, a suchy, z pozoru przyczepny asfalt miejscami okazywał się niezwykle śliski. Takie warunki sprawiły, że niejednej z załóg zdarzyła się krótka wycieczka poza trasę, a wielu autom nie udało się na kołach dojechać do mety.

Michał Horodeński i Arkadiusz Sałaciński na mecie Rajdu Nadwiślańskiego
fot. Jakub Rozmus

Toyota Celica GT-Four najlepszym youngtimerem

Problemy ominęły jednak zespół Toyota Team Classic. Celica GT-Four Michała Horodeńskiego i Arkadiusza Sałacińskiego spisywała się bardzo dobrze do samej mety, dając zawodnikom triumf w kategorii youngtimerów PZM 6, a także czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Nadwiślańskiego. Warto dodać, że był to dopiero drugi start tej załogi w Motul HRSMP z pomiarem czasu.

„Musimy przyznać, że nie spodziewaliśmy się aż tak dobrego wyniku. Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni. Podeszliśmy do tej rywalizacji z pokorą, skorzystaliśmy z rad doświadczonych kolegów, wybraliśmy niezawodne auto i jest sukces” – podsumowywał na mecie lider zespołu Toyota Team Classic i kierowca Celiki GT-Four, Michał Horodeński.  

Zwycięzcy kategorii w Rajdzie Nadwiślańskim 2018:

FIA 1: Andrzej Wodziński/Marek Kaczmarek (Lancia Fulvia Coupe)
FIA 2: Piotr Kiepura/Mateusz Galle (Fiat 128)
FIA 3: Piotr Zaleski/Jacek Gruszczyński (Porsche 911 SC)
FIA 4: Jerzy Skrzypek/Dariusz Pyda (Fiat Ritmo Abarth)
PZM 5: Filip Stopa/Rafał Ślęczka (BMW 318 iS)
PZM 6: Michał Horodeński/Arkadiusz Sałaciński (Toyota Celica GT-Four)

© 2017, MOTORSPORT.info.pl